
Polska wzmacnia walkę z nielegalnymi hazardem
W Polsce nasilają się działania przeciwko „szarej strefie” w branży hazardowej. Władze, eksperci i legalni…
Social media stały się przestrzenią dla nieuczciwych reklam – na Facebooku coraz częściej pojawiają się fałszywe profile, podszywające się pod znane marki kasyn. Pod przykrywką „legalnych” placówek stacjonarnych oszuści promują nielegalne kasyna online, wprowadzając użytkowników w błąd.
Oszuści tworzą strony, udając popularne kasyna, np. Hit Casino (należące do United Entertainment Enterprises). Ale zamiast prawdziwych lokali, reklamują offshore’owe strony, których linki ukrywają w komentarzach lub postach.
⦁ Fałszywe strony kopiują design i logo legalnych kasyn.
⦁ Wykorzystują spreparowane opinie i filmy nagrane przed prawdziwymi obiektami (np. przed kasynem „Gromada” w Warszawie).
⦁ Przyciągają uwagę nazwiskami celebrytów – w reklamach pojawiają się Robert Lewandowski i Iga Świątek, choć nie mają z tym nic wspólnego.
Mimo zgłoszeń, Facebook (Meta) nie spieszy się z usuwaniem oszukańczych reklam. Firma zarabia na takich ogłoszeniach, a oszuści znajdują luki w algorytmach.
Ironia polega na tym, że:
⦁ Legalne kasyna (np. ⦁ Total Casino od ⦁ Totalizatora Sportowego) nie mogą swobodnie reklamować się.
⦁ Oszuści za to spokojnie wykorzystują ich marki, kierując graczy na nielegalne strony.
⦁ Sprawdzaj źródło – jedynym legalnym kasynem online w Polsce jest Total Casino.
⦁ Nie wierz opiniom w social mediach – oszuści łatwo je fabrykują.
⦁ Zgłaszaj podejrzane reklamy – im więcej zgłoszeń, tym większa szansa na ich usunięcie.
Dopóki social media i regulatorzy nie reagują, najlepszą ochroną jest Twoja czujność. Udostępniaj tę informację, aby inni nie padli ofiarą oszustwa!